Testowy plik xlsx wraz z przykładowymi adresami został załączony do maila powitalnego, który Użytkownik otrzymał przy zakładaniu konta. Zgodnie z tym wzorem należy przygotować własną bazę adresów.
W przypadku korzystania z pliku xlsx automatycznie zostanie zaproponowane dopasowanie nazw kolumn.
Podstawowe dane dotyczące każdego punktu, konieczne do przeprowadzenia optymalizacji to: Nazwa, Adres. Okno czasowe są to godzin otwarcia stopu. Jeśli Użytkownik je ustawi, będą one brane pod uwagę podczas optymalizacji. Jeżeli w danym punkcie dostawy nie obowiązuje okno czasowe, czyli konkretny przedział godzinowy, w którym przyjmowany jest kierowca, okno czasowe zostanie przyjęte 24-godzinne.
Dodatkowo można podać czas potrzebny do obsługi każdego punktu, czyli czas serwisu. Jeśli Użytkownik go nie zdefiniuje, zostanie ustawiony czas domyślny 15 minut w każdym punkcie. Czasy serwisu są włączane do podsumowania czasów tras.
Dodatkowe informacje o stopach, jakie można zdefiniować to: zapotrzebowanie na ładunek w 1-3 wymiarów zdefiniowanych przez Użytkownika (domyślnie jest to masa, objętość i ilość), priorytet obsługi stopu (wówczas punkty z priorytetem będą brane pod uwagę w pierwszej kolejności podczas procesu optymalizacji), cecha (czyli konkretny parametr dotyczący stopu, potrzebny do wykorzystania funkcji Kompatybilność stop-cecha), kategoria, czyli konkretna grupa punktów, np. apteki, bankomaty, stacje paliw etc. Kategorie Użytkownik definiuje sam w Zakładce Obiekty Użytkownika ->Kategorie.
Zaimportowane poprawnie obiekty są wizualizowane na mapie. Jeśli posiadają współrzędne geograficzne, zyskują status Zgeokodowanych ręcznie. Jeśli posiadają tylko dane adresowe, następuje ich automatyczne geokodowanie (aplikacja przyporządkowuje współrzędne X,Y do adresów). Jeśli z jakiegoś powodu punkt nie został zgeokodowany (błędne dane adresowe) zyskuje on status niezgeokodowany, co oznacza, że Użytkownik musi sprawdzić poprawność danych adresowych. Dodane do optymalizacji stopy są zliczane w prawym górnym rogu okna, z podziałem odpowiednio na te zgeokodowane automatycznie, ręcznie i niezgeokodowane.