W pierwszym kroku należy podać nazwę Projektu, ewentualnie jego opis oraz ustalić dzień, na który przeprowadzona zostanie optymalizacja (jeśli inny niż dzisiejszy). Projekty z datą dzisiejsza i kolejną w przyszłości mogą być edytowane. Projekty sprzed daty dzisiejszej nie mogą być edytowane. W pierwszym kroku należy również wybrać typ kompatybilności (Stop-Baza, Stop-Pojazd lub Stop-Cecha), według której realizowany będzie projekt. Domyślny wybór typu kompatybilności można ustawić w zakładce Ustawienia > Kompatybilność domyślna. Więcej na temat kompatybilności znajdziesz w dziale MapGO – zaawansowane funkcje. Pole Opis oraz Typ kompatybilności nie są wymagane.
W celu stworzenia podobnego projektu do wcześniej już tworzonego, należy użyć funkcji Klonowania projektu. Więcej na temat Klonowanie projektu przeczytasz w dziale Praca z projektem optymalizacyjnym.
Od wprowadzenia pierwszych danych do Projektu może on być zapisany (button ZAPISZ) , co sprawia że ląduje w bazie Projekty optymalizacyjne. W kolejny kroku do bieżącego projekty optymalizacyjnego będzie dodawać stopy, czyli adresy, które mają być odwiedzone przez kierowców wybranego dnia.